sobota 14. dubna 2018

Nezapomeň - Val Emmich

zdroj obrázku

Autor: Val Emmich
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 389

Anotace: Gavin, jež truchlí nad smrtí svého milovaného partnera, v žalu spálí každou fyzickou upomínku na něj a prchá z Los Angeles do New Jersey. Zde žije desetiletá Joan, dcera starého přítele, která se narodila se vzácnou schopností vybavit si každičký detail z každého dne svého života. Gavin doufá, že mu pomůže udržet při životě vzpomínky na jeho milovaného Sydneyho.

Gavin a Joan uzavřou dohodu: Joan bude sdílet své vzpomínky na Sydneyho ze šesti minulých návštěv s Gavinem, který ji na oplátku pomůže vyhrát soutěž hudebních textařů a odrazit se tak do světa celebrit. Tato zvláštní dvojice má jednoduchý cíl: psát a vzpomínat. Ale jedna z Joaniných vzpomínek přiměje Gavina začít pochybovat o tom, že ho Sydney doopravdy miloval.


"Táta na mě zapomněl. Se svojí kytarou čekám venku na schodech a vedle boty mi leze mravenec. Je to jen takový mrňous, ale já bych radši byla tohle maličké stvoření, kterého si nikdo nevšímá, než holka, kterou každý vidí, ale nikomu nestojí za zapamatování."

Dovedete si představit, že byste si pamatovali úplně vše? Že vaše paměť má neomezenou kapacitu? Joan Lennon Sullyová ano. Je to desetiletá dívka, která trpí nemocí zvanou HSAM, to znamená, že má vysoce funkční autobiografickou paměť. A právě ona si vše pamatuje. Co bylo za den před několika lety, co měla na sobě, co dělala, s kým byla, a dokonce i celý rozhovor má ve svých vzpomínkách. Pokud je toho všeho součástí, pamatuje si to. Se svým otcem muzikantem sdílí lásku k hudbě. Ale má strach, že na ní jednou všichni zapomenou, jako její babička, která trpěla Alzheimerovou chorobou.

"Zapomeň na to, Joan." Jenže já na to zapomenout nemůžu. To je právě ten problém. Neumím zapomínat."

Gavin Winters, osmatřicetiletý herec a rodinný přítel, který náhle přišel o svého životního partnera. V New Jersey, kde nalezne útočiště u svých přátel, získá od malé Joan několik vzpomínek na Sydneyho a uvědomí si, že mu jeho přítel lhal. Co všechno Gavin zjistí?

"Už jsem slyšel o neobvyklé paměti téhle holčiny, ale vidět ji v akci je něco úplně jiného. Vlastně i trochu znepokojivé.
A ještě víc znepokojivé je, že jsem jel takovou dálku, abych utekl před svou fantomovou láskou, jen abych jí byl skoro hned konfrontován."

V příběhu se nám střídá vyprávění z pohledu Joan a Gavina. Pohled na svět desetileté dívky, která nechce, aby se na ni zapomnělo a dospělého muže, který by naopak rád zapomněl. To bylo prostě neuvěřitelné. Joan jsem si oblíbila již z prvních stránek. Milá, houževnatá a tvrdohlavá dívka. Ví přesně co chce a nebojí se za tím jít.

"Snažila jsem se doktoru Robertovi říct, že se to musí přihodit mně v mém životě a já to musím vnímat, jinak si to nezapamatuju."

Všechno působilo tak skutečně a já si čtení užívala. Autor si s postavami dokonale pohrál. A i když se v knize nekonají scény, kdy máte zástavu srdce a lapáte po dechu, tak autor vše popsal tak dokonale, že přečtení této knihy za to opravdu stálo. Val Emmich napsal skvělé dílo a já jsem opět spokojena. 

"Slovo zapamatovatelné se těžko chápe. Pro mě je všechno zapamatovatelné. Jak mám vědět, co je zapamatovatelné pro všechny ostatní."

Toto je nádherný příběh se kterým se trochu zatouláte do minulosti. Román o rodičovské, ale i partnerské lásce, přátelství, ztrátě, ale i naději. Nezapomeň je příběh, který jen tak nezapomenete.

Knihu doporučím každému, kdo si chce přečíst něco nenáročného a oddechového, ale také emotivního. Je to příběh, kterým se necháte unášet a možná jako já zabrouzdáte do svých vlastních vzpomínek.

Hodnocení:

Val Emmich
podle deníku New York Post renesanční člověk, je spisovatel, zpěvák, písničkář a herec. Objevil se v seriálech Vinyl a Ošklivka Betty a také v nezapomenutelné epizodní roli číšníka Jamieho v sitcomu Tiny Fey Studio 30 Rock. Emmich žije v Jersey City ve státě New Jersey se svou manželkou a dvěma dětmi. Nezapomeň je jeho první román.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Pokud si knihu chcete koupit, můžete na stránkách Omegy nebo v knihkupectví Dobrovský.

Musím říci, že poslední dobou mám vážně štěstí na dobré knížky.
Mějte se krásně. 
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)